چرا هنگام دوخت، نخ زیر پارچه جمع می شود؟

چرا هنگام دوخت، نخ زیر پارچه جمع می شود.

یکی از مشکلاتی که هنگام استفاده از چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی برای همه اتفاق می افتد جمع شدن یا گلوله شدن نخ در زیر پارچه است.

همه ما به دنبال داشتن یک دوخت یکنواخت و مرتب هستیم. برای این منظور باید دلایل مشکلات دوخت را بشناسیم.

 

این اتفاق چند دلیل عمده دارد به شرح زیر.

📍دلیل اول و بزرگ آن ریختن نخ رو به زیر است که دلیل آن شل بودن کشش نخ رو است که با افزایش کشش نخ می توان این مشکل را برطرف کرد .

📍دلیل دیگر آن سفت بودن کشش نخ زیر یا نخ ماکو است که با شل کردن پیچ روی ماکو می توان این مشکل را حل کرد شما می توانید این کار را با ناخن یا با یک پیچ گوشتی کوچک انجام دهید .

📍دلیل بعدی آن فشار دادن ناگهانی به پدال است هنگام کار با چرخ خیاطی باید اول توپی را به سمت خود بچرخانید تا سوزن وارد پارچه شود بعد به پدال فشار دهید در غیر این صورت نخ در زیر پارچه جمع می شود .

📍دلیل دیگر این اتفاق نا هم خوانی نخ رو با زیر است یعنی وقتی از نخ دو لا برای روی و از نخ یک لا برای زیریا از نخ یک لا برای رو و نخ دو لا برای زیر استفاده کنید باعث جمع شدن نخ در زیر و ندوختن چرخ می شود .

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

5 پاسخ

  1. نخ زیرپارچه چندلایه جمع میسود درحالیکه دوختی انجام نشده،چرخ مشکی دارم چکارکنم

    1. سلام بزرگوار
      بصورت تلفنی و حضوری در خدمت شما بزرگوار هستیم .
      تهران . خیابان جمهوری چهارراه دانشگاه نمایشگاه مرکزی کاچیران
      تلفن 66463855

  2. درمورد چرخ خیاطی جک مدل۵۸۵۰ر که باپدال کار میکند اگر نخ گیرکند وقسمتی ازنخ رابکنیم وباز قسمت کوچکی ازنخ بماند طوریکه موقع دوخت پارچه جمع شود آیاراهی غیرازبازکردن پایین چرخ برای خارج کردن نخ وجود ندارد

  3. آموزش رفع مشکلات چرخ خیاطی برای کسیکه چرخ منبع درآمداوست بسیارلازم وضروری است چون تعمیر کاران هم دیر رسیدگی میکنند وهم هزینه زیادی بابت مشکل کوچک میگیرند درصورتیکه اگر خودمان بدانیم ورفع مشکل کنیم کمکی به اقتصاد خانه کرده ایم بسیاراز توضیحات وویدیوهای تعمیر چرخ سپاسگزارم کمک بزرگی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو