دوخت روتختی زیبا و آسان دو تکه، قسمت تشک و قسمت چین پایین

دوخت روتختی زیبا و آسان دو تکه، قسمت تشک و قسمت چین پایین

معمولا  شستشوی روتختی به صورت مداوم به دلیل بزرگ بودن مشکل است. به علاوه برای مرتب کردن روزانه آن حوصله و زمان زیاد احتیاج است که اغلب از آن فرار می کنیم.

روتختی را چکونه بدوزیم تا برای شستشو و مرتب کردن آن، کار آسان باشد؟

معمولا  شستشوی روتختی به صورت مداوم به دلیل بزرگ بودن مشکل است. به علاوه برای مرتب کردن روزانه آن حوصله و زمان زیاد احتیاج است که اغلب از آن فرار می کنیم. 😉

با ایده هایی که امروز می بینیم این پیچیدگی حل می شود و روتختی های زیبا و مرتب خواهیم داشت.

 

برای سهولت کار، می توانیم قسمت پایین و چین خورده روتختی را جدا تهیه و نصب کنیم. در این حالت پارچه مناسب با طرح هماهنگ روتختی را انتخاب می کنیم. پارچه را به چند حالت می توان چین دار کرد. یک روش استفاده از کش می باشد که چین های ریز ایجاد می کند و یا با استفاده از پایه چین سوزنی بدون استفاده از کش می توانیم چین های یکدستی ایجاد کنیم.

در روشی دیگر می توان پارچه پایین روتختی را بصورت پلیسه و مرتب چین داده و آماده نمود و با چسب پارچه به پارچه تشک متصل کرد.

 

 

برای زیباتر شدن می توانیم از دو ردیف پارچه چین خورده با دو رنگ مختلف استفاده کنیم. و در نهایت برای روی تشک پارچه ای با طرح متشابه و در اندازه تشک انتخاب می کنیم. در این حالت مرتب کردن روزانه و شستشوی آن بسیار ساده تر خواهد بود.

برای قسمت رو تشک می توانیم از پتو یا لحاف با طرح هماهنگ استفاده کنیم و در این حالت دیگر نیاز به دوخت جداگانه برای قسمت بالا نخواهد بود و کار بسیار ساده می شود.

این روتختی ها علاوه بر زیبایی روش دوخت آسانی دارند و با تمامی چرخ های خیاطی خانگی قابل اجرا هستند. معمولا برای اینکه چینها جلوه ای زیبا داشته باشند، بهتر است از پاچه های نرم و بدون آهار استفاده شود که در این صورت نیاز به تعویض پایه چرخ خیاطی نیز نخواهد بود.

 

 

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو