طبقه بندی و مرتب کردن فضای کار برای خیاطان

طبقه بندی و مرتب کردن فضای کار برای خیاطان

خیاطان همیشه از ابزار و وسایل متعددی مانند : قیچی، پارچه، قرقره، متر و …. برخوردارند. لذا طبقه بندی و مرتب کردن فضای کار برای خیاطان از اهمیت بالایی برخوردار است.

چنانچه شما عاشق خیاطی و پارچه ها هستید، ظرف مدت کوتاهی انواع متنوعی از پارچه ها در اطرافتان جمع خواهد شد.
ممکن است در یک فروشگاه پارچه فروشی یا مغازه خرازی که برای خرید چند قرقره نخ رفته اید و یا در یک مغازه امانت فروشی به پارچه ای بر بخورید که بتوان با آن دامن زیبایی دوخت و یا در یک فروشگاه اینترنتی پارچه ای را که بسیار منحصر به فرد و وسوسه کننده است را پیدا کنید. این موضوع فقط مربوط به پارچه ها نیست؛ ممکن است در یک حراجی خانگی به یک ظرف از دکمه های با کیفیت بر بخورید و یا در فروشگاه محلتان با حراج فروش انواع زیپ روبرو شوید و موارد مناسبی را برای خرید پیدا کنید که اصلاً با سه پروژه آخرتان نیز هیچ ارتباطی ندارد.
سرانجام پس از مدتی به یک سیستم و روشی نیاز دارید که تمام لوازم و وسایل خود را سامان دهی کنید، به طوری که هیچ گاه فراموش نکنید که این وسایل و لوازم را دارید و همیشه در دسترس تان باشند و در همین حال مثلاً محل کار و یا اتاق نشیمن تان را نیز اِشغال نکرده و برهم نریزند. از آنجا که فضای خیاطی و کار افراد هیچ گاه شبیه یکدیگر نیست بنابراین نمی توان یک قفسه یا کابینت نگهداری وسایل پیدا کرد که برای همه افراد مناسب باشد؛ اما ما ایده هایی داریم که به شما کمک می کند تا محل خیاط خود را به بهترین نحو طراحی کنید.
به ظرف های نگهداری وسایل، نیاز خواهید داشت، بنابراین بهتر است همیشه پیش از تهیه آنها به شیوه و روش تزیین آنها فکر کنید. آیا برای نگهداری لوازم و وسایل خود به طبقه های فلزی ساده که در آن ها ظروف پلاستیکی برچسب خورده قرار گرفته اند، نظر خاصی ندارید؟ و یا شاید از آن دسته افرادی هستید که مثلاً به بازار سمسارها علاقه دارند و بیشتر دوست دارند لوازم و وسایل خود را در چمدان های عتیقه و سبدهای بافته شده در کابینت های چوبی نگه دارند؟ و یا شاید هم به سبک ها و روش های امروزی علاقمند هستید که پارچه ها در کیف های رنگی مخصوص نگهداری پارچه قرار می گیرند و خودتان این کیف ها را دوخته اید. انواع طبقات موجود را بررسی کنید از طبقه های سیمی و یا چوبی گرفته تا طبقات فلزی که دارای پایه هستند و یا حتی ممکن است اتاق خیاطی شما دارای کمد باشد و بخواهید داخل کمد را طبقه بزنید.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو