چهار مهارت ساده برای استفاده ازچرخ خیاطی های سردوز

6/مهر/1401
چهار مهارت ساده برای استفاده ازچرخ خیاطی های سردوز

چرخ خیاطی سردوز نوعی ماشین جادویی است این ماشین می تواند عمل سردوزی یا به نوعی دوخت پارچه را بدون نیاز به کنترل نخ زیرین با دست کاربر؛ به طور مداوم با سرعت فوق العاده انجام دهد.در ادامه مقاله به چهار مهارت ساده جهت استفاده آسان از چرخ سردوز پرداخته ایم:

مهارت اول:

چرخ‌خیاطی‌های سردوز سوزن؛ نخ و قسمت‌های متحرک بسیاری است که تعویض سوزن را با حساسیت خاصی مواجه می‌کند.

چنانچه به نحوه تعویض سوزن دقت نشود ،این عمل بسیار مخاطره آمیز خواهد بود. اگر به نکته‌ای که گفته می‌شود دقت کنید؛ تعویض سوزن به راحتی و باامنیت خاطر انجام خواهد شد.

کافیست پای پرس را بلند کرده و یک پارچه یا یک تکه کاغذ زیر پای پرس قرار دهید. سپس پای فشاری را زمین بگذارید در این زمان می توانید سوزن را با خیال راحت عوض کنید. این تکنیک تضمین می کند که سوزن در ناحیه پیچیده سوزن منحنی قرار نمی گیرد.

 

مهارت دوم :

 

این مهارت مشابه تکنیک شماره یک جهت تعویض سوزن می‌باشد با این تفاوت که زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تنها یک سوزن جایگزین شود.

در این تکنیک نیازی به بریدن نخ نیست تا سوزن بجای اینکه آویزان شود روی خط باقی بماند.

ابتدا قیچی را پایین بیاورید، پای پرس را بگذارید، پیچی را که نیاز به تعویض سوزن دارد باز کنید، بگذارید سوزن روی خط قراربگیرد، نخ را برش دهید، سوزن ماشین را عوض کنید، پیچ را سفت کنید، تیغه و سوزن را بلند کنید و حالا سوزن عوض شده است.

 

مهارت سوم:

یکی از بهترین قابلیت‌های چرخ خیاطی سردوز این است که یک خط تزیینی به لبه کار می‌افزاید. این عمل که در تصویر زیر قابل مشاهده است میتواند بطور گسترده‌ای انجام شود همچنان که می‌توان از سوزن‌های مختلفی استفاده کرد.

ابریشم مصنوعی مرواریدی نوعی پارچه با رشته‌ای از الیاف بهم پیوسته که رنگی ثابت و قابل شستشو دارند؛ می باشد.

برای دست یافتن به بهتری نتیجه دوخت با چنین پارچه‌ای به دو مورد نیاز است: توری فلزی و روکش فلزی.

اگر به لوازم جانبی دستگاه نگاهی بیندازید این وسایل را بخشی از لوازم جانبی چرخ خیاطی سردوز می‌باشد؛ خواهید یافت ( در غیراین‌صورت با فروشنده دستگاه سردوز مشورت کنید).

اگر شبکه سیمی بیش از حد طولانی باشد، می توان آن را کوتاه کرد. به طور کلی، طولی حدود دو برابر ارتفاع سیم پیچ استفاده شده است. یک سر توری سیم را به سمت سوراخ مرکزی سیم پیچ بلغزانید. سپس توری سیم باقیمانده را در خارج از سیم پیچ از پایین به بالا بپیچید. سیم پیچ سیم را با توری سیمی داخل میله چرخ سیم قرار دهید و سپس درپوش چرخ سیم را روی نخ نصب کنید.

مزیت قرار دادن نیمی از مش سیم در سوراخ مرکزی سیم پیچ این است که از آنجایی که قسمت پایین سیم پیچ به طور کامل توسط توری سیم پیچ شده است، سیم از قسمت پایین سیم پیچ خارج نمی شود. که به جلوگیری از گیر کردن و قطع شدن سیم کمک می کند.

 

مهارت چهارم:

برای استفاده از چرخ خیاطی سردوز نیاز به برش پارچه می‌باشد که این عمل باعث تولید سرقیچی‌های زیادی می‌شود و باعث سختی‌هایی در تمیزنگه‌داشتن چرخ می‌شود. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا ناحیه پوشاننده و دستگاه را تمیز نگه دارید.

برای تمیزنگه داشتن محیط از سرقیچی‌ها کافی‌ست تا از یک پارچه پرزدار استفاده کنید. این تکنیک برای تمام ماشین‌های چرخ خیاطی قابل اجراست. می‌توانید امتحان کنید.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو