چرخ خیاطی های دینام سرخود

 

چرخ خیاطی های دینام سرخود

با توجه به مشکلاتی که اپراتورها و خیاطان عزیز با چرخ های خیاطی دینام بزرگ داشته اند ، کارخانجات بزرگ و پیشرفته تولید چرخ های خیاطی ، تلاش کرده اند تا با طراحی چرخ های دینام سرخود (سروو موتور) تا حد چشمگیری به رفع این مشکلات کمک کرده باشند. در این مقاله با بررسی و مقایسه چرخ های خیاطی دینام بزرگ و دینام سرخود (سروو موتور) درخدمت شما هستیم.

دینام چرخ خیاطی چیست؟

دینام  در چرخ خیاطی وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را دارد. به طور ساده تر یکی از مهم ترین قسمت های چرخ خیاطی دینام می باشد چون  سبب به حرکت درآمدن موتور چرخ خیاطی میشود.

 

 

انواع دینام در چرخ خیاطی

1-دینام بزرگ (دینام کلاج دار) : چرخ خیاطی هایی که قدیمی تر هستند  دارای این نوع دینام می باشند .دینام بزرگ یک موتور استوانه ای شکل با وزن سنگین است.این دینام در زیر تخت پایه قرار گرفته و با تسمه و متعلقاتش به چرخ متصل می گردد. حرکت با استفاده از یک دیسک و صفحه به توپی منتقل می شود و منجر به حرکت توپی و در نهایت دوخت می گردد. دینام های این نوع چرخ ها بیرون از دستگاه چرخ خیاطی و معمولا زیر میز قرار گرفته می شوند.

     چرخ خیاطی دینام بزرگ

 

 

2-چرخ خیاطی دینام سرخود(سروو موتور) :دینام سرخود یک سروو موتور فشرده است. این موتور مستقیما به محور اصلی چرخ متصل می شود.در چرخ خیاطی های معمولی از موتور کلاج استفاده می شود که با تسمه V شکل به محور اصلی متصل می شود.دینام سرخود به این معنی است که هیچ موتور خارجی به میز دستگاه متصل نیست و دینام در خود چرخ تعبیه شده است و هیچ اجزای اضافه ای مانند تسمه که باعث ایجاد صدا و لرزش می شود، ندارد.


چرخ خیاطی دینام سرخود جین محصولی از جوکی

 

 

معایب چرخ خیاطی های دینام بزرگ

1.مصرف برق بالا

2.غیرقابل استفاده در مکان های  مسکونی بدلیل سروصدای زیاد و لرزش های مکرر

3.داشتن ضریب خطای بالا و دقت پایین اپراتور بدلیل لرزش های مداوم

 

 

مزیت های چرخ خیاطی های دینام سرخود

1.این نوع دینام تا ۷۰% درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی می کند.به این ترتیب مصرف برق به خصوص در کارگاه ها را کاهش می دهد.این قابلیت منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سالیانه می گردد.

2.با وجود سروو موتور ، اپراتور آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند تنظیماتی مثل تنظیم موقعیت سوزن، سیستم شمارش دوخت (بخیه) و یا تنظیم سرعت دوخت را کنترل نماید.

3.با توجه به صدا و لرزش بسیار کم ، این چرخ های خیاطی بهترین گرینه برای استفاده در محیط های مسکونی می باشند.

4. همینطور بدلیل لرزش بسیار کمی که این چرخ ها نسبت به مدل های قدیمی تر دارند ، دقت در کار اپراتورها و همین طور کیفیت دوخت بسیار چشمگیر می باشد.

 

نتیجه گیری

لازم به ذکر است که قیمت چرخ خیاطی های دینام سرخود در بازار معمولا 50 درصد بیشتر از چرخ های دینام بزرگ می باشد. اما با توجه به مزیت هایی مثل صرفه جویی در هزینه برق ، لرزش و صدای بسیار کمتری که  چرخ های دینام سرخود نسبت به چرخ های دینام بزرگ دارند، پیشنهاد ما به شما خرید چرخ خیاطی های دینام سرخود می باشد.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو