چگونه از چرخ های گلدوزی کامپیوتری نگهداری کنیم؟

چگونه از چرخ های گلدوزی کامپیوتری نگهداری کنیم؟

نگهداری از یک دستگاه گلدوزی گران قیمت ، علاوه بر کیفیت برند، با عادات استفاده های روزانه و روش نگهداری آن ارتباط مستقیم دارد.تعمیر و نگهداری ماشین های گلدوزی به منظور بهبود راندمان کار ماشین ، افزایش درآمد در تولید و افزایش بازده سرمایه گذاری ضروری است. در این مقاله با کمک تولید کنندگان دستگاه ها و چرخ های صنعتی گلدوزی ، از روش های نگهداری آن گفته ایم.

1. کمپلت : برای حذف گرد و غبار و نخ های باقی مانده در کمپلت دستگاه ، باید در هر شیفت ( 8 ساعت) از یک برس یا کمپرسور باد برای پاکسازی کمپلت دستگاه گلدوزی استفاده کرد و برای پاکسازی براده های فلزی ، هر دو هفته یکبار بباید صفحه سوزن را باز کنید ، کاملا شست و شو دهید تا هرکدام از موارد تمیز شوند و سپس از یک قطره کوچک روغن مخصوص دستگاه های گلدوزی روی آن استفاده کنید. ( از آلوده شدن دستگاه گلدوزی با روغن خودداری کنید.)

 

2 . فریم و ریل راهنمای درایو : اضافات نخ ها و گرد و غبار در داخل دستگاه بر حرکت فریم یا کارگاه تاثیر می گذارند و اپراتورهای دستگاه گلدوزی باید توجه داشته باشند که همواره دستگاه را بررسی کنند و توده نخ های اضافه که عمدتا هنگام گلدوزی ایجاد می شوند را در زمان روغن کاری ریل های دستگاه که باید هر 2 هفته یکبار انجام شوند، بزدایند و از تجمع آن جلوگیری کنند. ( در صورت وجود گرد و غبار و اشیا خارجی در مسر ریل ها ، سر و صدا ایجاد شده و باعث بالا رفتن استهلاک دستگاه می شود.)

 

3. سیستم کنترل پارگی نخ در کلگی ها : مسیر حرکت سنسورها و صفحه کنترل پارگی نخ باید همیشه تمیز و به دور از گرد و غبار باشد که در غیر این صورت باعث بروز خطا در اعلام پارگی نخ و یا نشان دادن پارگی نخ بی مورد در دستگاه می شود. همچنین توجه داشته باشد که گرداننده کنترل پارگی نخ به راحتی چرخش داشته باشد و این قسمت از دستگاه نیاز به روغن ندارد.

 

4. ریل های تغییر رنگ : این قسمت بدلیل زیاد قرار گرفتن در معرض کار ، باید به طور مرتب چک شود، تمیز شود و هفته ای یکبار روغن کاری شود تا مطمین شوید مکانیسم تغییر رنگ به درستی کار می کند.

 

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی از این روند داشته باشیم ، در کل تمام قسمت های دستگاه که حرکت یا چرخش دارند ، باید مورد بازدید و نظافت مرتب قرار گیرند. باید مراقب بود که کابل های انتقال دیتا فاصله ای مناسب از شفت اصلی داشته باشند تا موجب آسیب کلی به دستگاه نشوند. بازدید های دوره ای فریم دستگاه در محورهای X و Y  باعث می شود تا لرزش تسمه ها کم و حرکت بلبرینگ ها به راحتی صورت پذیرد و در کل بتوان گلدوزی نهایی با کیفیت بالاتر و دستگاهی با راندمان بیشتر در اختیار داشتت.

در پایان پیشنهاد می شود که دستگاه های گلدوزی هر دو سال یکبار توسط تکنسین های آموزش دیده بازدید و تعمیر دوره ای شوند.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو