انتخاب چرخ خیاطی برای پارچه های مختلف

انتخاب چرخ خیاطی برای پارچه های مختلف

در این مقاله درباره ی پارچه های بافته نشده ، چرم های طبیعی و چرم های مصنوعی و انتخاب چرخ خیاطی مناسب برای دوخت این پارچه های خاص ، مطالبی را در خدمت شما عزیران قرار داده ایم.

 

پارچه‌های بافته نشده

این مدل پارچه‌ها که عموما یکبار مصرف هستند؛ طیف گسترده ای را شامل می‌شوند اغلب برای کیسه‌های بسته بندی و موارد پزشکی مورد استفاده قرارمی‌گیرند. از آن‌جایی که پارچه‌های بافته نشده خاصیت ارتجاعی ندارند بهتر است از چرخ خیاطی راسته دوز که اتفاقا چرخی رایج است استفاده شود.
باتوجه به ساختار پارچه‌های الیافی و شکاف‌هایی که با فواصل مختلف درپارچه وجود دارد؛ زمانی که سوزن وارد پارچه می‌شود مقاومت پارچه به دلیل مضاعف شدن سوراخ‌هایی که سوزن ایجاد می‌کند با شکاف‌هایی که وجود دارند ؛ کم می‌شود. بنابراین چرخ‌خیاطی با سرعت دوخت بالا برای چنین پارچه‌هایی مناسب است.
بطور مثال: چرخ خیاطی راسته‌دوز می‌تواند سرعتی معادل 5000/R بر دقیقه و چرخ خیاطی سردوز 6000/R بردقیقه داشته باشد.

 

دوخت پارچه‌های چرم طبیعی


پارچه‌های چرمی از موارد رایجی در دوخت هستند که به دو گروه چرم طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند.
چرم طبیعی که از پوست حیوانات بدست می‌آید و استفاده از آن در لباس ها بسیار رایج است مانند استفاده در پوشاک، کفش و کلاه، کیف، سایبان و بادبان، دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتومبیل و سایر صنایع خیاطی .
از آنجایی که پارچه‌های چرمی تقریبا (هیچ) کشسانی ندارند برای دوخت آن‌ها از چرخ‌های خیاطی راسته‌دوز استفاده می‌شود.

 

دوخت پارچه‌های چرم مصنوعی


پارچه‌های چرم مصنوعی به پارچه‌هایی با ترکیبات شیمیایی یا ترکیبی از الیاف و چرم مصنوعی گفته می‌شود که به طور گسترده ای در پوشاک، کفش، کلاه، کیف، سایبان و بادبان، دکوراسیون منزل، دکوراسیون خودرو و سایر صنایع خیاطی استفاده می شود.
از آنجایی که خاصیت کشسانی (ارتجاعی) چرم مصنوعی کم است از چرخ خیاطی راسته دوز برای آن‌ها استفاده می‌شود.
همچنان که پارچه چرم دارای مقاومت بالایی نسبت به پارچه‌های الیاف است و اساسا هیچ شکافی در پارچه وجود ندارد؛ حرکت سوزن را با سختی پیش می‌برد. بطور کلی سرعت دوخت برای پارچه‌های چرمی 3500/R بر دقیقه است و مکانیزم تغذیه چرخ خیاطی بر روی دیفرانسیل بالا و پایین زیاد است.

درنظر داشته باشید که برای دوخت پارچه های خاص و همینطور چرم ها باید از سوزن هایی با سایز های متفاوت  استفاده کرد.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو