جدیدترین دستگاه گلدوزی کامپیوتری

جدیدترین دستگاه گلدوزی کامپیوتری-sabgroup.ir

دستگاه‌های گلدوزی کامپیوتری، یکی از نمادهای پیشرفت در حوزه گلدوزی به شمار می‌آیند. با به کارگیری تکنولوژی روز و امکانات هوش مصنوعی، این دستگاه‌ها توانسته‌اند هنر گلدوزی را به یک سطح جدید از دقت و زیبایی برسانند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که در این مقاله، به معرفی جدیدترین دستگاه‌های گلدوزی کامپیوتری بپردازیم که با امکانات بی‌نظیر و قابلیت‌های هوشمندانه خود هنرمندان و علاقه‌مندان به گلدوزی را به یک تجربه جذاب رسانده‌اند.

دستگاه گلدوزی تاجیما با ویژگی DCP

جدیدترین دستگاه گلدوزی کامپیوتری-sabgroup.ir

دستگاه گلدوزی تاجیما با ویژگی DCP (سیستم خودکار کنترل فشار پا) به شما امکان می‌دهد تا پایه فشارنده را به صورت دیجیتال و اتوماتیک کنترل کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دقیقاً فشار مورد نیاز برای پروژه خود را تنظیم کنید، که می‌تواند به بهبود کیفیت گلدوزی و کاهش خرابی پارچه کمک کند.

قابلیت DCP در دستگاه‌های گلدوزی تاجیما از طریق یک صفحه لمسی (تابلو مخصوص) کنترل می‌شود. به طوری که می‌توانید از صفحه لمسی برای تنظیم پایه فشارنده برای هر طرح گلدوزی استفاده کنید. همچنین می‌توانید پایه فشارنده را برای تمام طرح‌ها به صورت کلی تنظیم کنید.

قابلیت DCP می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌های گلدوزی استفاده شود. DCP یک ویژگی مفید برای خیاطانی است که می‌خواهند کیفیت گلدوزی خود را بهبود بخشند.

مزایای دستگاه گلدوزی تاجیما با ویژگی DCP

برخی از مزایای استفاده از دستگاه گلدوزی تاجیما با ویژگی DCP عبارت‌اند از:

  • کنترل دقیق فشار پا
  • بهبود کیفیت گلدوزی
  • کاهش خرابی پارچه
  • قابلیت استفاده در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های گلدوزی

قابلیت DCP چیست و چگونه کار می‌کند؟

در دستگاه‌های گلدوزی معمولی که فاقد ویژگی DCP هستند، پایه فشارنده با یک پایه مکانیکی و یک فنر به همراه میل سوزن حرکت می‌کند. زمانی که میل سوزن جهت انجام کار به سمت پایین حرکت کرده و اقدام به بخیه‌زنی می‌کند، پایه فشارنده به شکلی استاندارد روی کار (پارچه یا لباس مورد نظر) می‌نشیند. به طوری که همزمان با بالا آمدن سوزن، پایه فشارنده نیز بالا می‌آید.

اما دستگاه‌ گلدوزی کامپیوتری مجهز به DCP دارای یک موتور جداگانه برای پایه فشارنده هستند. پایه فشارنده در این دستگاه‌ها قبل از اینکه سوزن به همراه میل سوزن جهت انجام کار و بخیه‌زنی به سمت پایین حرکت کند، روی کار می‌نشیند و دیگر همزمان با میل سوزن بالا نمی‌آید. بدین معنی که اول سوزن بالا می‌آید و از کار خارج می‌شود، و بعد پایه فشارنده خارج می‌شود.

تفاوت DCP با پایه فشارنده‌های معمولی

تفاوت چرخ گلدوزی صنعتی تاجیما مدل DCP با پایه فشارنده‌های معمولی دستگاه گلدوزی در دو مورد است:

  • دقت و تمیز بودن دوخت: زمانی که میل سوزن بیرون می‌آید، نخ همچنان به آن وصل است و کار را بلند می‌کند. اما DCP اجازه نمی‌دهد کار بلند شود و دوخت را خیلی تمیزتر تحویل می‌دهد. زیرا، ابتدا سوزن بالا می‌آید و کشیدگی نخ انجام می‌شود و بعد پایه بلند می‌شود.
  • عدم باقی ماندن رد پایه فشارنده روی پارچه: پایه‌های فشارنده معمولی مجهز به یک فیلر هستند که در یک جایگاه به صورت استاندارد قرار می‌گیرد و فاصله‌ای با صفحه سوزن دارد. اگر قصد گلدوزی روی پارچه‌ها و کارهای ظریف مثل تور داشته باشید، در این حالت باید به صورت مکانیکی فیلرهای پایه فشارنده‌ها را تغییر دهید تا سوزن به شکلی منظم و بدون حرکت روی کار قرار گیرد. اما در ماشین گلدوزی کامپیوتری DCP می‌توانید به راحتی از طریق تابلو ارتفاع پایه را تنظیم کیند (یعنی آن را پایین آورده و به شکلی حرفه‌ای و مطمئن وارد کنید). اما توجه داشته باشید که برای گلدوزی روی کارهای ضخیم مثل چرم و کارهای زمستانی باید این فاصله را افزایش دهید تا رد پایه فشارنده روی کار نماند.

در دستگاه‌های گلدوزی معمولی که فاقد قابلیت DCP هستند، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید که هم هزینه‌بر است و هم زمان زیادی را می‌طلبد. زیرا دستگاه اصطلاحاً به حالت خواب و خنثی درمی‌آید؛ یعنی خوابش زیاد می‌شود و نمی‌تواند به صورت پیوسته کار کند. اما DCP این مشکل را در دستگاه‌های گلدوزی جدید برطرف کرده است.

دستگاه گلدوزی تاجیما با قابلیت i-TM

جدیدترین دستگاه گلدوزی کامپیوتری-sabgroup.ir

دستگاه گلدوزی تاجیما با قابلیت i-TM یک دستگاه گلدوزی کامپیوتری است که از فناوری هوش مصنوعی برای تنظیم خودکار کشش نخ‌ها استفاده می‌کند. این فناوری با سیستم  DCP ادغام شده است و بصورت همزمان فرایند تنظیم و مدیریت پایه فشارنده و کشش نخ گلدوزی را انجام می‌دهد. این فناوری مزایای زیادی برای کاربران دارد، از جمله:

  • کاهش زمان آماده‌سازی: در گذشته، کاربران برای تنظیم کشش نخ‌ها قبل از شروع تولید اصلی، باید دوخت آزمایشی انجام می‌دادند. این امر زمان زیادی را به خود اختصاص می‌داد، به خصوص در کارگاه‌های تولیدی که محصولات نهایی را با ضخامت‌ها و کشش‌های پارچه‌های مختلف تولید می‌کنند. فناوری i-TM این نیاز را برطرف می‌کند و باعث می‌شود تا دستگاه گلدوزی بلافاصله پس از بارگذاری طرح آماده کار باشد.
  • پشتیبانی از هر نوع نخ و پارچه: فناوری i-TM با انواع و ضخامت‌های مختلف نخ‌های گلدوزی سازگار است. این بدان معناست که می‌توانید از طیف گسترده‌ای از نخ‌ها برای ایجاد گلدوزی‌های زیبا استفاده کنید، بدون اینکه نگران باشید که نخ ها به درستی تنظیم نشده باشند.

در مجموع، دستگاه گلدوزی تاجیما با قابلیت i-TM یک ابزار قدرتمند برای گلدوزکاران است. این فناوری مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری، کیفیت و انعطاف‌پذیری شود.

قابلیت i-TM چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه گلدوزی تاجیما با قابلیت i-TM، با استفاده از اینکدری (Incoder) که در پایه فشارنده آن قرار دارد، ارتفاع کار را در هر بخیه محاسبه می‌کند. اگر کار دارای تیکه‌های مختلف باشد، ممکن است ارتفاع آن کم و زیاد شود. در این صورت، در قسمت‌هایی که ارتفاع زیاد می‌شود و کار ضخیم‌تر می‌گردد، باید حجم نخ بیشتری استفاده شود تا کار جمع نشود. در قسمت‌هایی هم که ارتفاع کم می‌شود، به طبع حجم نخ کمتری استفاده می‌شود که در این مواقع ممکن است کار به اصطلاح پفکی شود.

قابلیت i-TM به صورت خودکار این چالش را برطرف می‌کند. یعنی در هر بخیه، ارتفاع پایه را اندازه‌گیری می‌کند و براساس آن، مقدار نخ مورد نیاز را آزاد می‌کند. این سیستم بسیار پیچیده است و در هر دقیقه ممکن است بیش از 1200 بخیه را توسط CPU پردازش ‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به تنظیم دستی کشش نخ نیست و دوخت بسیار تمیز و بدون پارگی انجام می‌شود.

قابلیت ویژه دستگاه گلدوزی i-TM

دستگاه i-TM به صورت خودکار تناسب نخ‌های پشت کار را کنترل می‌کند. یعنی در پشت کار 30 درصد نخ در زیر و 70 درصد نخ روی آن است و این تناسب کاملا استاندارد است. به همین خاطر مانع از چسبیدن نخ‌ها به یکدیگر می‌شود. همچنین، هیچگاه اجازه نمی‌دهد که نخ زیر بر روی کار بیاید.

دستگاه i-TM تمام این مراحل را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد و هر یک بخیه را به طور کامل کنترل می‌کند و نخ را بر حسب نیاز آزاد می‌کند. لذا، دیگر نیاز نیست که اپراتور دستگاه به صورت تجربی این کار را انجام دهد. به طوری که خطاهای انسانی حذف و می‌توان گفت که تقریباً دوخت بدون هیچ ایراد و نقصی انجام می‌شود.

سخن پایانی

دستگاه‌های جدید تاجیما با قابلیت‌های پیشرفته، طراحی‌های دقیق و امکانات هوشمند، نقش مهمی در تحول هنر گلدوزی ایفا کرده‌اند. همچنین، امکانات اتصال به کامپیوتر و نرم‌افزارهای پیشرفته، این دستگاه‌ها را به یک ابزار کامل و کارآمد تبدیل کرده است. امیدواریم که با این ابزارهای هوشمند، آثاری بی‌نظیر خلق کنید. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش گلدوزی با چرخ کامپیوتری خیلی راحت کار با جدیدترین دستگاه‌های گلدوزی را یاد بگیرید.

تگ ها:

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

جستجو